Olifantje rijden!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Betten - WaarBenJij.nu Olifantje rijden!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Betten - WaarBenJij.nu

Olifantje rijden!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jessica

09 April 2005 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal!! Bedankt weer voor jullie reacties. Echt leuk om te lezen! Marloes: echt leuk dat je wrs een nieuwe baan hebt!! Hopelijk krijg je het wel naar je zin! Frank bedankt voor de tips en papa: welk mailtje bedoel je???
Hier is het de laatste paar dagen in het ziekenhuis niet echt geweldig geweest, alhoewel het wel steeds beter wordt! Maar gisteravond en vandaag waren echt gaaf!!
Gisteravond zijn we gaan eten bij Bruce, een Amerikaan die hier al tien jaar woont met zijn gezin en werkt als missionaris. We hebben hier ook nog een stel andere Amerikanen ontmoet dus die waren ook mee en verder nog 2 Australiers die hier op de campus wonen en werken. Voordat we gingen eten bracht hij ons nog naar een soort van messenfabriek, waar ze dus messen echt nog met hamers en vuur maken; metaal verwarmen en dan er op slaan!! Echt mooi om te zien. En hele gave messen hadden ze! Daarna dus gaan eten, we kregen Texan Barbecue. Kipkluiven met bonen en mais, verder salade en brood met roomboter, echt heerlijk!!! ALs toetje hadden we zelfgemaakt ijs met fried pie!! Het was echt goddelijk, zeker als je bednkt dat we hier 2 keer per dag rijst eten!! Vandaag waren met hetzelfde stel Amerikanen naar Koshi Tappu geweest. Een wildlifereservaat hier een uurtje vandaan. Eigenlijk hadden ze alleen maar olifanten en vogels, maar toch was het heel leuk!! We hebben ook een rit op een olifant gemaakt. Toch net iets anders dan winkelen op je vrije zaterdag!! Haha!!! En verder nog in een bootje door dat reservaat gevaren! Echt heel vet! Ik begin ook al best bruin te worden. Sorry ik wil jullie niet jaloers maken hoor!!
Morgen is helaas weer een werkdag hier, dus maar een dagje weekend eigenlijk. Maar we hebben nog steeds alleen maar 's ochtends iets te doen in het ziekenhuis dus het is goed vol te houden hier. Lekker zwemmen bij een temperatuur van 30 graden, heerlijk!!!
Ik ga weer stoppen, we gaan zo uit eten met dezelfde Amerikanen. Weer lekker eten waarschijnlijk!!
Tot snel weer, liefs xxx

• 09 April 2005 - 16:37

Mama:

hartstikke leuk verhaal over die olifant!En alle leuke dingen die je gedaan hebt.Wij hebben de normale zaterdag dingen gedaan en het is hier heel koud en het regent.We gaan straks eventjes bij tante Henriette op bezoek.We kijken uit naar je volgende bericht.Groetjes en kusjes bla bla bla

• 09 April 2005 - 16:38

Mama:

dat was leo..;):P

• 09 April 2005 - 16:52

Je Zusje:

wwhhaa leuk zeg op een olifant rijden!!!en t weer hier is dus echt helemaal nix he :( dus je boft maar met je 30 graden daar!ik heb zoals gewoonlijk weer moeten werken vandaag en ga ook weer lekker stappen!!!tot de volgende keer!!!dikke kus mij

• 09 April 2005 - 18:16

Andre-nia:

hallo jessica
    je wilt ons niet jaloers maken met je belevenissen,maarzoals je laat weten lijkt het wel een vakantie met af en toe wat serieus werk.Heerlijk. Geniet er maar flink van, de tijd vliegt voorbij.Bij ons gaat alles prima. Liefs andre- nia

• 10 April 2005 - 09:06

Marije:

Ha Jessica, Erg leuk zeg wat jullie allemaal doen daar. En wat heerlijk dat het zulk mooi weer is. Hopelijk wordt het dat in Nederland ook, want voorlopig is het pet. Bijzonder zeg op een olifant rijden. Geniet maar lekker en tot horens! xx

• 10 April 2005 - 10:44

Ik Zelf:

Er staan weer wat foto's op Petri's site, petrivangastel.waarbenjij.nu!!

• 10 April 2005 - 13:41

Esther:

Jaloers, jaloers, jaloers, niet alleen krijgen jullie een super bbq van Bruce, maar jullie mogen ook nog op de olifant. Vertel dat maar niet aan Frank, die heeft daar slechte herinneringen aan ;)
    Veel plezier in het zwembad

• 11 April 2005 - 00:13

Frank:

waarom mag jij wel op een olifant en ik niet :'(?

zoals esther al zegt: ik ben stikjaloers!!!!

• 11 April 2005 - 14:28

Max:

Ja, JOUW laptop is traag, maar toch bedankt dat ik hem mocht meenemen. Is trouwens wel een goeie switch voor jou geweest. Dus dan ook niet zeuren!! Hahaha

• 11 April 2005 - 15:17

Esther:

Ik heb voor mijn fancykurta ongeveer 1500 roepie betaald exclusief tailor.
    Marjoes was ruim 3000 roepie kwijt, maar die is ook van een sari gemaakt.
    In principe zal Anan je niet afzetten en zeker fancykurta's kunnen wat duurder zijn dan katoenen.
    Suc6 ermee

• 11 April 2005 - 19:38

Rein:

Die olifant kan ik je niet na doen, maar het bruin worden lukt wel op de Costa del Bomanshof.. Ik zie wel dat je echt hele gave dingen doet. Supr!! Geniet er nog maar flink. groetjes van de op 1 na knapste van de familie...

• 19 April 2005 - 14:58

Nicole:

Echt gaaf die verhalen zeg. Een olifantjeritje lijkt me helemaal geweldig. Nou geniet ervan xxx nic