Laatste weekend in Dharan... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Betten - WaarBenJij.nu Laatste weekend in Dharan... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Betten - WaarBenJij.nu

Laatste weekend in Dharan...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jessica

01 Mei 2005 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal!!
Net terug van alweer een enerverend weekendje! Het is nooit saai als wij weg gaan!! Dit keer gingen we met Erik en Caroline, de andere 2 studenten uit Maastricht die hier zitten voor chirurgie, naar Hile. Dat is een klein dorpje hoog in de bergen. Er zouden hele mooie uitzichtspunten zijn, alleen was het dus heel bewolkt helaas! We waren vrijdag gegaan en vandaag dus weer terug gekomen, 1 nachtje daar overnacht. We konden al vroeg weg gisteren dus dat was een meevaller. De rit er naar toe duurde 4 uur en dat valt niet mee in een bus met heel veel stinkende Nepalezen. En die bussen zijn ook niet berekend op Westerse mensen!! Ik zat helemaal klem natuurlijk! 's Middags daar aangekomen, maar er was eigenlijk niet veel te doen. Dus maar meteen een hotelletje gezocht. Een van de beste hotels uitgekozen volgens de Lonely Planet, maar ik wil niet weten hoe de hotels er uit zien die als vies omschreven worden, want ik vond dit al niet echt lekker! De wc was echt heel erg goor en een echte douche was er niet eens! Dus maar een keer overgeslagen! En het matras was ook echt heel dun, ik denk maar 10 cm, dus ik heb niet veel geslapen vannacht! Maar voor 1 nachtje was het goed te doen! Vanochtend wilden we dus op zoek gaan naar een uitzichtspunt. Dat viel nog niet mee! Uiteindelijk maar gewoon omhoog gelopen in de hoop dat we iets zouden zien, maar het was echt veel te bewolkt.Toen we bovenop de berg zaten begon het te onweren dus zijn we vrij snel al weer terug gaan. Maar je raadt het al, op de terugweg begon het natuurlijk te regenen! We worden altijd nat als we uit Dharan weggaan! Bij een legerpost kunnen schuilen en toch maar weer de gok gewaagd drie kwartier later. Begon het natuurlijk nog veel harder te regenen dus weer ergens onder een afdakje geschuild!! Uiteindelijk weer ons hotel bereikt en toen besloten om maar meteen weer terug te gaan naar Dharan want er was verder toch niet veel te beleven! Dus daar zijn we weer! Weer een geslaagd en gezellig weekend!
En dat was ook mijn laatste weekend in Dharan alweer! Het is echt voorbij gevlogen! We vliegen donderdag terug naar Kathmandu en dan heb ik daar nog anderhalf dagje en dan begin ik zaterdag al weer aan de terugreis helaas! Ik wil niet!!!! Maar ik heb nog een paar leuke dagen te gaan!
Ik laat zeker nog wat van me horen deze week!
Liefs xxx Jessica
PS: heb dit gisteren getypt maar kon het niet meteen posten dus klopt niet helemaal qua data!!

  • 01 Mei 2005 - 11:56

    Arjen:

    Halooo Jessica!
    Ben blij dat je het zo leuk hebt daar in Nepal. Heb nu eindelijk mijn co-schap Interne afgerond en heb weer tijd voor andere dingen, zoals internetten:) Wauw, wilde dat ik weer daar in Azie zat.... Maar je komt bijna alweer terug! Dus geniet nog maar even heeel erg en dan zie ik je binnenkort weer in Maastricht,
    Groetjes,

  • 01 Mei 2005 - 12:37

    Papa:

    Lekker nat geworden daar in Nepal?? Het is hier nu zeer zonnig en 28 gr. Prachtige verhalen allemaal, maar ik lees weinig over je studie.... Heb je nog een lift nodig vanuit Amsterdam? Zo ja, dan moet je effe de vluchtgegevens doorgeven. Veel plezier nog die laatste week!! xxx-jes papa

  • 01 Mei 2005 - 14:01

    Max:

    Hehe eindelijk is het hier goed weer en daar wat minder. Vandaag schijnt de zon volop en ik heb gisteren iets leuks gedaan maar dat lees je terzijner tijd wel op mijn website.

    Dikke kus en kom weer veilig thuis.

  • 01 Mei 2005 - 14:48

    Frank:

    10 cm is toch niet zo dun? en idd "time flies when you're having fun"

  • 02 Mei 2005 - 12:41

    Andre-nia:

    Je bent alweer aan je laatste dagen bezig,wat zal je straks veel te vertellen hebben want je hebt daar wel veel gezien en meegemaakt. We hopen dat je snel langs komt want we zijn nieuwsgierig naar al je belevenissen. Hele goede reis terug en tot vlug.
    Andre- nia

  • 02 Mei 2005 - 20:33

    Je Zusje:

    heej zus!ik ben weer terug van mijn weekendje weg en t was echt kei gezellig en lekker warm!ik ben al wel wat verkleurd!!das wel lekker ja in een bus met allemaal van die stinkende mensen!!haha nog heel veel plezier en ik spreek je nog wel en anders tot zondag!!!dikke kus

  • 03 Mei 2005 - 14:06

    Ad:

    hey Jessica!

    Nog heel veel plezier met raften en andere leuke dingen!
    Geniet er nog maar van en tot in Mestreech!

  • 04 Mei 2005 - 13:23

    Hilde:

    Ha Jessica! Wat is de tijd toch voorbij gevolgen zeg!Geniet nog even van je laatste dagje...en dan hoop ik dat we elkaar weer snel zien! Ik ben mezelf aan het installeren in mijn nieuwe kamer, dus moet je maar snel eens langskomen!STerkte nog en tot volegnde wek!
    Liefs Hilde

  • 04 Mei 2005 - 14:11

    Diny Van Gastel:

    Jessica, wat zijn die zes weken vlug om, zo staan we samen op Schiphol en even later begin je al weer aan je terugvlucht.
    Wel leuk dat we je op de site hebben kunnen volgen en we hebben mooie foto's gezien, maar dat worden er vast nog meer.
    Geniet nog van de laatste momenten in Kathmandu en een heel goede terugreis!
    Ook groetjes van Toon.

  • 05 Mei 2005 - 22:20

    Frank:

    tijd voor een nieuw verhaal!!!!

  • 06 Mei 2005 - 09:23

    Marian Uit Boxmeer:

    Ik wens je een goede terugreis en hopelijk vlug tot ziens. Heb genoten van je verhalen, heel veel groetjes

  • 06 Mei 2005 - 13:42

    Frank:

    he jess, heb je het niet meer kunnen regelen om ook je KNO daar te doen?

    frank

  • 07 Mei 2005 - 18:11

    Marije:

    Hee Jessica, hoe gaat ie? Weer veel meegemaakt het weekend, jullie ondernemen echt veel. Leuk hoor. De tijd is echt omgevlogen en dat zal voor jullie daar wel helemaal zo zijn. Ik ga gauw je andere bericht lezen, ik ben benieuwd! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Jessica
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 9095

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: