Royal Chitwan National Park - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Betten - WaarBenJij.nu Royal Chitwan National Park - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Betten - WaarBenJij.nu

Royal Chitwan National Park

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jessica

25 April 2005 | Nepal, Kathmandu

Hallo lieve mensen!!
Bedankt dat jullie nog steeds zoveel reacties op mijn site zetten!! Erg leuk om te lezen!!
Afgelopen weekend dus naar Chitwan geweest, het safaripark. Vrijdagochtend in alle vroegte vertrokken, maar daardoor waren we er ook al wel om 14.00 uur. Dus konden we meteen door naar het elephant breeding centre. Dat was echt schattig, van die kleine olifantjes van een maand oud. En we hebben ze ook nog bananen gevoerd, echt lief!! 's Avonds hadden we nog een culture night, met 'stokdansen'. Was wel leuk om te zien en natuurlijk moest er op het laatst ook publiek meedoen en drie keer raden wie er uitgekozen werden: wij dus!!! Eigen schuld, hadden we maar niet op de eerste rij moeten gaan zitten!! Zaterdag begonnen we de dag meteen met weer een elephant ride. Zo rijd je nooit op een olifant en zo 2 keer in 3 weken!! Deze keer was wel veel beter!! Echt door de jungle!! We hebben zelfs wilde neushoorns op een paar meter afstand gezien. Echt cool!! Wat een machtige dieren zeg!! Daarna hebben we een elephant bath gehad. Jawel, jullie begrijpen het goed, met de olifant de rivier in en gedoucht worden!! Dat was echt heel leuk. De olifant gooide ons er steeds af en dan moesten we er weer opklimmen en dan vielen we er weer af natuurlijk. De foto's zijn ook erg leuk, en die komen er als het goed is zo aan!! Helaas was daarna alweer het laatste onderdeel aangebroken: de jeep-safari. Dat was wel relaxed. We hadden wel nog een tiger footprint gezien, maar helaas geen echt tijger. Die zijn er ook niet zoveel meer daar. Op het einde van de jeeptocht begon het helaas te regenen. Dat was niet zo erg geweest als we niet nog een riviertje over hadden moeten steken in een bootje. Toen we nog op de kade stonden te wachten werd het namelijk ineens heel donker en begon het te onweren en te bliksemen. Toen we eenmaal met 12 man in de uitgeholde boomstam zaten, regende het inmiddels ook echt heel hard. En toen kwam de boot natuurlijk niet meer vooruit!! Dus iedereen met kleren en al het water in omde boot te duwen, alleen toen wed het weer heel diep. Ik dacht echt dat we de overkant niet gingen halen. Daar zit je dan, met bliksem en onweer in een bootje op open water. Best gevaarlijk!!! Uiteindelijk toch de overkant gehaald en achteraf kunnen we er wel om lachen natuurlijk, maar op het moment zelf was het niet zo heel leuk!!
Al met al dus wel een heel spannend weekend weer gehad!! Sorry voor alle mensen die weer jaloers worden!! Het was ook een welkome afwisseling van de rijst. We hadden namelijk echt lekker eten daar. En met die rijst heb ik het nu echt gehad. Ik ga vast iets lekkers bedenken om te eten op de dag dat ik terug kom, mama!!
Liefs xxx Jessica

  • 25 April 2005 - 12:50

    Marian Uit Boxmeer:

    weer nummer een...Zaterdag stond er een heel stuk in de telegraaf over de neushoorns in Chitwan.Ze worden nogal bedreigd door stropers.Het stukje heb ik uitgeknipt en zal ik bewaren voor je. Ik vind je stukjes nog steeds interessant en volg ze met plezier.Geniet nog maar lekker.Foto's zijn ook erg leuk. Heel veel groetjes.

  • 25 April 2005 - 13:44

    Hilde:

    Echt supergaaf zeg Jessica! Ik heb de foto's op Petri's site gezien! En van dat bootje...heb je nog meer spannende verhalen om te vertellen! Echt survivallen in de jungle, he! Hier gaat alles zn gangetje dus geniet er nog maar van zolang je er nog bent. In Nederland zal de sleur je wel gauw tegemoet komen! Fijne weken nog!
    Liefs Hilde

  • 25 April 2005 - 15:14

    Papa:

    Fantastisch zeg!! Geweldig leuk wat je allemaal meemaakt. Leuke foto's ook. Veel plezier nog!! xxx-jes papa

  • 25 April 2005 - 15:26

    Marije:

    Gaaf zeg dat jullie zoveel dieren zien daar, en zo dichtbij die neushoorns! Lief die olifanten op de foto's. Dat zwemmen met zo'n groot beest is zeker heel bijzonder? Kan me voorstellen dat die rijst je de neus uitkomt. Veel plezier en succes in het ziekenhuis!

  • 25 April 2005 - 18:35

    Mama:

    wat een leuk verhaal al weer.Ik zag het al voor me jullie in het water bootje duwen!Lijkt me best wel eng! Leuk badpak heb je aan ,daar gekocht? Geniet nog maar volop van de laatste weken .We missen je welxxxxx

  • 26 April 2005 - 07:48

    Marleen:

    Als ik al je verhalen lees krijg ik alleen nog maar meer zin om ook weg te gaan, jaloers was ik voordat je ging al, maar nu helemaal, echt te gek die verhalen. Heel veel plezier nog en ik ben erg benieuwd naar al je foto's.
    liefs marleen

  • 26 April 2005 - 09:28

    Je Zusje:

    heej zus!!ik zie t echt al allemaal voor me!!jullie 2 achter die boot aan haha!!!en trouwens ook kei leuke foto's!!!ik spreek je nog wel kus

  • 26 April 2005 - 10:45

    Jessica:

    voor degenen die het nog niet door hadden, de foto's zijn dus gelukt! zie petrivangastel.waarbenjij.nu

  • 26 April 2005 - 13:52

    Max:

    Echt hele vette dingen doen jullie daar. Ik ben jaloers!! Trouwens bel me maar op mijn gsm want ik zit in de kroeg psv te kijken. Hahaha

  • 27 April 2005 - 16:50

    Gerbrich:

    Hee Jessica,ik heb de foto's nog niet bekeken maar dat doe ik zo. Gaan jullie nog een beetje koninginnedag vieren? Zou wel grappig zijn, 2 Nederlandse meiden in oranje. Wanneer vlieg je weer terug? Misschien is het beter om daar nog maar niet aan te denken. Genietse!

  • 27 April 2005 - 18:04

    Andre En Nia:

    hallo jessica
    Wat een geweldige leuke dingen maken jullie mee.Dan is Duitsland maar een saaie boel.Voor jullie gaat de tijd te snel maar voor Max te langzaam .De foto's hebben we ook bekeken leuk om te zien hoe het daar is.In Leende is niets bijzonders alleen Thom zie je groeien. Heel veel groetjes uit het rustige dorpje van ons van ons allemaal dikke kus .
    Andre en nia

  • 27 April 2005 - 20:10

    Mama:

    daar ben ik weer.Ik heb je een mailtje gestuurdals je kans hebt om te lezen.Verder alles goed hoop ik.geniet er nog maar even volop van .We missen je wel xxxxx

  • 28 April 2005 - 13:32

    Frank:

    JALOERS

  • 29 April 2005 - 11:20

    Je Zusje:

    heej zus!!!ik wilde je nog ff heel veel plezier wensen de laatste paar daagjes!!!ik ga over een uurtje lekker een weekendje weg met de meiden ik spreek je nog wel kus

  • 29 April 2005 - 12:51

    Marije:

    Hee Jes! Hoe gaat ie? Ik wil je nog even super veel plezier wensen de laatste week. Ik kan nu geen reacties meer plaatsen op je site of mailen, want we gaan morgen een week naar Texel en als wij teugkomen, kom jij ook terug. Veel plezier en tot gauw!! Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Jessica
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 9096

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: