We zijn er!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Betten - WaarBenJij.nu We zijn er!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica Betten - WaarBenJij.nu

We zijn er!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jessica

27 Maart 2005 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal!! Ja, we zijn nu echt in Kathmandu!! Vanochtend om half 8 lokale tijd aangekomen! De vluchten zijn allemaal erg goed gegaan. Nergens echt vertraging of zo. Vanochtend waren we ook 45 min aangekomen dan gepland. Op Adu Dhabi Airport hebben we nog wel een aantal uren rond moeten hangen, maar dat viel eigenlijk ook wel mee. Je kunt zo goeds mensen kijken!! Allemaal van die mannen in witte gewaden en vrouwen helemaal gesluierd waarbij je dan alleen de ogen ziet. Echt heel indrukwekkend. Ik dacht trouwens ook dat dat een groot vliegveld zou zijn, maar dat stelde dus ook echt niets voor!! Roken kan daar ook gewoon op het vliegveld, dat maakt ook allemaal niks uit! Haha! Het is wel heel anders dan in NL. Ook in Kathmandu is het echt heel indrukwekkend!! Echt een totaal andere cultuur!!! Heel armoedig ook, en ik geloof niet dat ik ooit in zo'n vieze stad ben geweest. Echt ongelooflijk. Alles is ook best wel vervallen, straten bestaan gewoon alleen maar uit zand eigenlijk. En het verkeer is ook echt een ramp trouwens. Ze rijden hier officieel links, maar dat weet je alleen omdat het stuur rechts zit in de auto's. Op straat is het echt een grote chaos. Auto's en motors toeteren de hele tijd, ook als daar niet eens reden voor is!! Maar het is wel gaaf om mee te maken moet ik zeggen. We hebben vandaag vooral veel foto's gemaakt van tempels op Durbar Square en ons geergers aan van die straatverkopers die ons blijkbaar erg leuk vinden. En iemand wilde een schets van ons maken en toen hij klaar was waren wij gewoon helemaal omsingeld door Nepalezen die allemaal wilde kijken!!! Verder hebben we vandaag ook onze trektocht geboekt. We gaan morgen met de bus naar Pokhara, ook een redelijk grote stad, en van daaruit gaan we beginnen!! We hebben onze eigen persoonlijke gids die tevens onze drager is, dus die grote rugzak hoeven wij niet zelf te dragen. We hebben van 2 rugzakken 1 gemaakt en de andere kunnen we hier in het Tibet Guest House achterlaten, helemaal gratis!! Dan maar hopen dat ie er vrijdag nog staat maar ik denk dat we daar wel op kunnen vertrouwen! De mensen zijn hier echt allemaal heel aardig en ze willen echt alles voor je doen! Dan komen we zaterdag weer terug in Kathmandu, met het vliegtuig, en dan gaan we zondag weer naar Biratnagar met het vliegtuig. En vanuit daar naar Dharan, de stageplaats. Dus het gaat helemaal goed komen!!
Ik ga weer, we gaan zo, voor de derde keer in 24 uur waarschijnlijk rijst eten. In het vliegtuig hadden we vanaochten als ontbijt ook rijst. En het was vier uur 's nachts!! Maar het zal wel wennen! Ik weet niet wanneer ik weer de kans heb om iets op de site te zeteen, want hoog in de bergen hebben ze wrs geen internet, maar volgende week zaterdag moet het sowieso wel weer lukken!!
xxx

  • 27 Maart 2005 - 12:38

    Mama:

    G

  • 27 Maart 2005 - 12:42

    Jessica:

    iets mis gegaan mama of wilde je echt alleen maar G zeggen? je moet ook leren msnen want ik zit nu dus ook achter de computer! ga ff naar de chatbox van deze site als je dit leest. xxx

  • 27 Maart 2005 - 12:43

    Mama:

    Geweldig om te horen dat alles goed is gegaan en dat je al zoveel geregeld hebt.We kunnen niet wachten op de fotos.heel veel plezier deze week.Tot horens.xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 27 Maart 2005 - 13:26

    Je Zusje:

    heej zus!!!ik ben wel erg benieuwd naar de foto's van jullie!!!wil wel weten hoe t er daar uitziet!!!maa iig nog heel veel plezier en ik spreek je wel weer!!!ook de groetjes aan Petri!!!kuzzz

  • 27 Maart 2005 - 14:14

    Max:

    Hee, ontzettend fijn om te horen dat alles goed is gegaan. Ik ben nu al benieuwd naar de foto's e.d. Heel veel plezier en tot snel!! Dikke kus van mij en de rest van de familie!!

  • 29 Maart 2005 - 14:25

    Hilde:

    Hoi Jessica! Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Het zal wel ff wennen zijn ja, zo'n andere cultuur enzo. Veel plezier in de bergen end oe voorzichtig! Groetjes Hilde

  • 29 Maart 2005 - 14:25

    Max:

    Hee die Jessica (en petri natuurlijk) Ik heb goed nieuws. Ik heb een kamer in Karlsruhe!! Het is in een dormitory en is niet echt duur. Groot is het niet maar ik zit er toch maar 3 maandjes.
    Mis je!!

  • 29 Maart 2005 - 16:51

    Gerbrich En Marleen:

    Leuk te horen dat je goed bent aangekomen, spannend hoor wat je van plan bent, we zijn benieuwd naar je verhalen. Hier gaat alles z'n gangetje. We gaan zo samen eten, helaas zonder jou, maar geniet ervan want 6weken zijn zo voorbij. liefs

  • 29 Maart 2005 - 17:52

    Frank:

    Goeie tip van Max op onze Petri's site. Jij i.i.g. ook een super fijne en leerzame tijd daar gewenst. Succes en vooral veel plezier!

  • 30 Maart 2005 - 07:33

    Emiel:

    heb je al de groete gedaan aan die jappe????

  • 30 Maart 2005 - 17:26

    Ad:

    Hey jessica!
    Ik hoop dat de bergtocht goed bevalt! Nog heel veel plezier!
    groetjes ad

  • 30 Maart 2005 - 19:36

    Rein:

    Hoi Jessica,
    Leuk verhaal, het is wel weer een hele belevenis zeg! Ik ben benieuwd naar de foto's en de verhalen die je over een aantal weken te vertellen hebt. Groetjes en x'ses van de Familie F. en Max natuurlijk!

  • 01 April 2005 - 14:04

    Ton En Nelly:

    Wat leuk dat we wat van je horen. We kijken thuis wel verder het hele bericht af. Groetjes

  • 02 April 2005 - 07:54

    Marije:

    Hee Jes!!
    Fijn dat de reis zo voorspoedig is verlopen! Had niet verwacht dat jullie vandaag al konden mailen. Echt leuk om jullie ervaringen te lezen op deze site! Ik ga nu gauw je volgende bericht lezen, want ik loop achter! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Jessica
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 9090

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: